Posted in 9-րդ դասարան, Без рубрики, Երկրաչափություն(9)

16․05․2023թ․

Բուրգի ծավալը

Դիտարկենք a կողմով խորանարդ, որում տարված են նրա անկյունագծերը:

Reg_cetrst_pr.png

Արդյունքում խորանարդը տրոհվում է վեց հավասար կանոնավոր քառանկյուն բուրգերի, որոնց գագաթը անկյունագծերի հատման կետն է:

Քանի որ խորանարդի ծավալը հավասար է՝ Vխ=a3, ապա բուրգերից յուրաքանչյուրի ծավալը կլինի Vբուրգ=a3/6

Հաշվի առնելով, որ բուրգերի հիմքերը խորանարդի նիստերն են՝ Sհիմք=a2 մակերեսով, իսկ բարձրությունները հավասար են խորանարդի կողի կեսին՝ H=a/2, ձևափոխենք բուրգի ծավալի ստացած բանաձևը՝

Vբուրգ=a3/6=1/3⋅a2⋅a/2=1/3⋅Sհիմք⋅H

Պարզվում է, որ ստացված բանաձևը ճիշտ է կամայական բուրգի համար:

Reg_cetrst_piram11.png

Բուրգի ծավալը հավասար է նրա հիմքի մակերեսի և բարձրության արտադրյալի երրորդ մասին՝

Vբուրգ=1/3⋅Sհիմք⋅H

Առաջադրանքներ

Դասարանական առաջադրանքներ՝ 441, 442

Լրացուցիչ առաջադրանքներ՝ 443, 444

19․05․2023թ․

Գլանի ծավալը

Հիշենք, որ պրիզմայի ծավալը հավասար է հիմքի մակերեսի և բարձրության արտադրյալին՝

V=Sհիմք⋅h

Հիմնավորենք, որ նույն կանոնը գործում է նաև գլանի դեպքում:

Դիցուք՝ r շառավղով և h բարձրությամբ գլանին ներգծված է կանոնավոր n-անկյուն պրիզմա: 

Յուրաքանչյուր այդպիսի պրիզմայի ծավալը դիտարկվող գլանի ծավալի մոտավոր արժեքն է:

Որքան մեծ է n-ը, այնքան ճշգրիտ է մոտավոր արժեքը: 

gl1.png

Պատկերացնենք, թե n→∞

n-ը անվերջ մեծացնելիս, պրիզմայի ծավալը «ձգտում է» գլանի ծավալին:

Քանի որ պրիզմայի ծավալը հավասար է հիմքի մակերեսի և բարձրության արտադրյալին, ապա նույնը տեղի է ունենում գլանի ծավալի դեպքում: 

Այսպիսով, գլանի ծավալը հավասար է հիմքի մակերեսի և բարձրության արտադրյալին՝

V=πr2⋅h

Առաջադրանքներ

Դասարանական առաջադրանքներ՝ 447, 448

Լրացուցիչ առաջադրանքներ՝ 449, 450

Author:

Ծնվել եմ Երևան քաղաքում։ 1982-1992թթ սովորել եմ Երևանի հ․ 99 միջնակարգ դպրոցում։ Ավարտել եմ ԵՊՀ Մաթեմատիկայի ֆակուլտետը 1997թ-ին՝ ստանալով մաթեմատիկոս-մանկավարժի որակավորում։ 1997-1999թթ զինվորական ծառայության ընթացքում դասավանդել եմ Մաթեմատիկա, Ասկերանի շրջանի Ջրաղացներ գյուղի դպրոցում։ 1999-2021թթ ծառայել եմ ՀՀ ոստիկանությունում որպես ավագ տեսուչ։ Այժմ դասավանդում եմ Մաթեմատիկա Երևանի հ․140 դպրոցում։ Սիրում եմ խաղալ ֆուտբոլ, ճամփորդել և դիտել ֆիլմեր։ Ամուսնացած եմ, ունեմ 3 երեխա։

Leave a comment